Skolefritidsordning Bødkergården

Skolefritidsordning

I samarbejde med Torslev Skole har vi en skolefritidsordning (SFO). De yngste børn hører til på Bødkergården i Svalereden og de ældste børn i Bødkerhuset (Brøndenvej 3).

DAGENS RYTME:

• De børn, som har brug for morgenpasning, kan møde ind på Bødkergården, inden de skal i skole. Der er mulighed for at købe morgenmad.
  • Vi følger børnene i skole.
  • Kl. 14.00 eftermiddagshygge med frugt og brød.
  • Aktivteter starter lige efter, at vi har spist frugt.
  • Sidst på dagen fodrer vi dyrene.
  • Når børnene går hjem, skal de sige farvel og trykke sig ud på skærmen.

TRADITIONER

Vi har mange traditioner i forbindelse med højtider og årstider. Vi har også andre aktiviteter og arrangementer i løbet af året. F.eks.;

• Svømning i vinterhalvåret.
  • Underholdning til dyrskue og julestue.
  • Spissammen.
  • Værkstedsaktiviteter (ler, gips, træ, tegne m.m.).
  • Forårsudstilling.
  • Bålpladsen.
  • Byggelegepladsen.
  • Musik.
  • Overnatning.
  • Kaffedage.

Stormøder

Efter behov samles alle børn og voksne til stormøde. Her snakker vi om, hvad der skal ske i den kommende tid, og hvad børnene i øvrigt har lyst til at drøfte. Børnene kan her komme med ønsker til f.eks. hvad vi skal foretage os i hverdagen eller indkøb.

Der hænger et referat fra sidste møde og dagsorden på opslagstavlen, hvor børn og voksne kan skrive punkter på.

Forældresamarbejde

Vi har ingen faste aftaler omkring forældresamtaler. Men I kan som forældre altid bede om en samtale, når I har behov for dette. Ligeledes kommer vi og beder jer om en snak, når vi har behov for det.

Svømning

En gang om ugen (i vinterhalvåret) tager vi en tur i svømmehallen. (Der er livredder).

Aftaler

Hvis dit barn er syg, har fri eller går til fritidsaktiviteter/går med kammerater hjem, skal vi have besked på Aula

Tavlen

Det er altid muligt at se på tavlen, hvad der foregår i den pågældende uge. Eventuelle ændringer/tilføjelser kan læses på tavlen.

Ferie- og skolefridage:

På alle ferie- og skolefridage er Bødkerhuset lukket og alle SFO-børn er på Bødkergården.