Værdigrundlag for Bødkergården

Bødkergården ser vi som mulighedernes gård, hvor vi finder nye veje og arbejder under mottoet: DET GØR VI  DA BARE!

Leg, dyr og natur

På Bødkergården får dit barn mulighed for at opleve natur og dyr og se, at tingene hænger sammen.

Bødkergården giver plads til at være “rigtig” barn: Igennem leg at udforske verden og afprøve egne grænser. Her får dit barn muligheden for at være sammen med andre eller for sig selv, bruge sin fantasi. Dit barn kan få jord under neglene, se lammet blive født, høre hanen gale, smage andestegen samt lugte, når møddingen bliver kørt ud på køkkenhaven.

Tryghed, barnet i centrum.

På Bødkergården har vi ægte interesse for dit barn og giver dit barn en hånd til at komme videre i livet. Her har vi en forventning om at skabe et tæt samarbejde omkring dit barn.

Selvværd.

På Bødkergården vil vi styrke dit barns tro på sig selv.

Vi giver dit barn muligheder for at turde noget og hjælper det til at få succes.

Ansvarlighed.

På Bødkergården giver vi dit barn mulighed for tage ansvar for sig selv, andre børn og voksne, vores dyr og vores ting.

Uanset om du er barn, forældre eller personale, vil vi gerne, at du føler dig hjemme på Bødkergården.

Rummelighed.

På Bødkergården har vi respekt for forskellighed og giver plads til den enkelte.

Dette betyder også, at vi har troen på, at alt kan lade sig gøre og går positivt ind i nye udfordringer.

Kommunikation.

På Bødkergården hjælper vi dit barn med at gøre sig forståelig og blive forstået, samt lytte til og være opmærksom på andre.

Fællesskab og samarbejde.

På Bødkergården bruger vi - forældre og personale - hinandens evner og ressourcer og løfter i samlet flok. Her siger vi tingene, som de er. Vi tror på at: “Ene kan jeg noget - sammen kan vi mere.”

Livsglæden og den positive ånd får glade voksne og glade børn til at opleve gode dage på Bødkergården. SMIL – Vi er alle smittebærere!